برگزاری وبینار آموزشی درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانی

17 10 2021
کد خبر : 3954779
تعداد بازدید : 484

افسردگی و اضطراب دو طبقه از اختلال های بسیار شایع و همبود هستند. میزان بالای افسردگی و اضطراب همبود، مداخلات درمانی را اغلب پیچیده می سازد. درمان فراتشخیصی با تاکید بر فرایندهای مرکزی اسیب­شناسی و شناسایی و مورد آماج قرار دادن این فرایندهای مشترک، می­تواند در درمان همبودی بسیار موثر باشد. با این که این درمان ریشه در سنت شناختی- رفتاری دارد، ولی بر هیجان­ها و راهبردهای ناسازگارانه تنظیم هیجان تاکید می­کند. مدل درمان فراتشخیصی، مبتنی بر مهارت های تنظیم هیجان برای دامنه گسترده ای از اختلال های هیجانی قابلیت کاربرد دارد. کارایی درمان فراتشخیصی یکپارچه در کاهش شدت نگرانی، عاطفه منفی، بازداری رفتاری، مشکلات تنظیم هیجانی و نشانه­های اختلالات هیجانی در بیماران نشان داده شده است. هدف این است که بیماران مهارت هایی را کسب کنند که بتوانند به شیوه موثری هیجانات منفی را مدیریت نمایند. یافته های پژوهش نشان داد که درمان فراتشخیصی در کاهش نشانه های افسردگی، اضطراب و نیز تعدیل راهبردهای تنظیم هیجان اثربخش است . در این خصوص مرکز مشاوره دانشگاه گیلان یک دوره وبینار آموزشی 3 ساعته " درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانی" ویژه کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه2 در تاریخ 26 مهر 1400 برگزار کرد.مدرس این کارگاه جناب آقای دکتر مهدی زمستانی عضو هیئت علمی و دانشیار گروه روان شناسی بالینی دانشگاه کردستان بودند.ایشان در پایان به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.


دسته بندی | برچسب :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

19 08 2025

کارگاه آموزشی با عنوان «پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی در محیط دانشگاه» ویژه کارمندان حراست در خوابگاه ها و کارمندان اداره خوابگاه‌های دانشگاه

کارگاه آموزشی با عنوان «پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی در محیط دانشگاه» ویژه کارمندان حراست در خوابگاه ها  و کارمندان اداره خوابگاه‌های دانشگاه، روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۴ در سالن مشاوره گروهی مرکز مشاوره و سبک زندگی با تدریس دکتر غلامرضا دریای لعل دکتری روان‌شناسی عمومی و عضو کمیته پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی، برگزار گردید.   در ابتدا بعد از ارائه آمار خودکشی در جمعیت عمومی و  جمعیت دانشجویی،  بر اهمیت و ضرورت پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی دانشجویان تاکید شد و در ادامه به بررسی  عوامل اجتماعی، فردی و روانشناختی خودکشی با تاکید برکاربرد نظریات  جامعه شناسی و روان شناسی معاصر بحث و گفتگو شد.و در نهایت بر  چگونگی شناسایی و برخورد با دانشجویان در معرض خطر(دانشجویان دارای افکار خودکشی) ولزوم حمایت از آنان تاکید گردید.