برگزاری وبینار آموزشی «رفتاردرمانی متمرکز اختلال وسواسی-جبری» وِزه کارشناسان و مشاوران مراکز مشاوره دانشگاه­های منطقه دو

14 11 2021
کد خبر : 3954629
تعداد بازدید : 406

مرکز مشاوره دانشگاه گیلان یک دوره وبینار آموزشی سه ساعته «رفتاردرمانی متمرکز اختلال وسواسی-جبری» وِزه کارشناسان و مشاوران مراکز مشاوره دانشگاه­های منطقه دو در تاریخ 24 آبان 1400 بود. مدرس این دوره جناب آقای دکتر عباس بخشی پور استاد روان شناسی بالینی دانشگاه تبریز بودند.

در نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی، اختلال وسواسی اجباری از طبقه اختلال های اضطرابی مجزا و در طبقه «اختلال وسواس فکری عملی و اختلال های مرتبط » مطرح شده است. علائم مشخصه این اختلال، حضور افکار وسواسی و اعمال اجباری است که ویژگی عمده آن ها (افکار و رفتارها)، لذت بخش نبودن برای فرد مبتلاست، ولی بیمار به

با وجود این، یا این اعمال در مسیر منطقی مربوط به حوادث ترسناک قرار ندارد (مثلا با قرار دادن اشیا به صورت منظم از آسیب رسیدن به فرد عزیزی جلوگیری می شو)د یا آشکارا افراطی هستند (ساعت ها دوش گرفتن) روزانه برخی از این افراد، احساسات انزجار قدرتمندی را نیز گزارش می کنند، چرا که افراد وسواسی هنگام مواجه شدن با موقعیت های برانگیزاننده افکار و اعمال وسواسی، دامنه­ ای از پاسخ های هیجانی را تجربه می کنند.در این وبینار 180 نفر از کارشناسان حضور داشتند. آقای دکتر بخشی پور همچنین در پایان وبینار به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند


دسته بندی | برچسب :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

19 08 2025

کارگاه آموزشی با عنوان «پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی در محیط دانشگاه» ویژه کارمندان حراست در خوابگاه ها و کارمندان اداره خوابگاه‌های دانشگاه

کارگاه آموزشی با عنوان «پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی در محیط دانشگاه» ویژه کارمندان حراست در خوابگاه ها  و کارمندان اداره خوابگاه‌های دانشگاه، روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۴ در سالن مشاوره گروهی مرکز مشاوره و سبک زندگی با تدریس دکتر غلامرضا دریای لعل دکتری روان‌شناسی عمومی و عضو کمیته پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی، برگزار گردید.   در ابتدا بعد از ارائه آمار خودکشی در جمعیت عمومی و  جمعیت دانشجویی،  بر اهمیت و ضرورت پیشگیری و مداخله در بحران خودکشی دانشجویان تاکید شد و در ادامه به بررسی  عوامل اجتماعی، فردی و روانشناختی خودکشی با تاکید برکاربرد نظریات  جامعه شناسی و روان شناسی معاصر بحث و گفتگو شد.و در نهایت بر  چگونگی شناسایی و برخورد با دانشجویان در معرض خطر(دانشجویان دارای افکار خودکشی) ولزوم حمایت از آنان تاکید گردید.